Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"To vám teda závidím, paní Mrázková!",

pravila dnes ráno sousedka, když jsem na dotaz ohledně mé dovolené odpověděla, že  jedu v říjnu na Kypr. Za těch šest let, co tu bydlím, se jakž takž známe, prohodíme pár slov, celkem nic moc osobního.

Celkem bych to přešla, ale nebyla první ani jediná, kdo mi ten Kypr závidí. Tu dovolenou jsem zabeštelovala na first minute už v prosinci (jedeme s Alenou, to je mé spolubydlo z koleje). A jak mám tu hubu prořízlou a těším se, tak jsem se tu a tam během letošního roku o chystané dovolené leckde zmínila. V reakcích jsem ani jednou neslyšela, že by mi to někdo přál, ale vesměs všichni mi to "záviděli".

Předesílám, že se pohybuji v sociální skupině, kde Dubai a Martinique jsou toliko nedostižná místa na mapě, spíš jsou voleny destinace jako Chorvatsko, Bibione, v lepším případě Egypt, Tunisko a Turecko.

Říkám sousedům: "Kdybyste věděli, co jsem musela udělat pro tuto hogo fogo super nádhernou dlouhou dovolenou, když jsem si ji chtěla dopřát, nezáviděli byste. Šla jsem makat do supermarketu na pokladnu, abych si na vytouženou dovolenou vydělala. Byť mám důchod lehoučce nad celostátním průměrem, ale žiji v nájemním bytě, na vyskakování, natož na dovolenou, a to ještě v ráji, to prostě není. Tak jsem si šla na ni vydělat! Však jste mne v u pokladny vídávali!" Obvykle to lidi zaskočí. Jen chci věřit, že to u nich byla taková ta lážoplážo závist, jen, aby řeč nestála.

V Egyptské knize mrtvých se praví, že nejhorší lidské vlastnosti jsou závist a lpění. Se závistí, tedy ze své strany, zkušenosti nemám (tu zvenku nevnímám), ale lpěla jsem, ano lpěla.

Lpěla jsem na Paříži od svých třinácti let, kdy jsem se začala učit francouzsky. Navštívila jsem ji v r. 1991 a r. 1997.  Ty krásné zážitky jsem si zabalila do pomyslného balíčku a už nelpím. Lpěla jsem na tolika věcích, hmotného charakteru, které jsem si chtěla navždy uchovat. Nějakým řízením osudu se všechny poztrácely, někam zmizely. Fotka mých dcer ze zimy 1981 (ještě z Minolty, negativ v nenávratnu), celuloidová panenka a odrbaný plyšový pejsek z mládí, náhrdelník z opravdických polodrahokamů, jé, těch věcí bylo. Stýská se mi po nich, už nikdy je neuvidím a nebudu je mít. To je ono, MÍT.  Chtěla jsem je mít. Už ty věci nemám, nemohu na nich lpět, přendavat je a oprašovat. Připomenu si je, to ano, zasteskne se mi, ale, holt, co nadělám?!

Učím se nelpět, vše je tak, jak má být.

Autor: Jana Mrázková | neděle 29.7.2018 17:13 | karma článku: 25,23 | přečteno: 1014x
  • Další články autora

Jana Mrázková

Vystřílet nemocnici je zločin, stav vraha však chápu

K lékaři chodím jen v nejnutnějším případě (nechat si předepsat léky), Domácího lékaře nečtu, hrozilo by nebezpečí, že si člověk nalezne všechny choroby. O své zdraví se starám průběžně, Zdravou stravou, otužováním,

12.2.2020 v 22:10 | Karma: 28,50 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Zůstal jste svůj, aneb když (nejen) milenky pláčou

Běžná ranní radio kulisa, hráli Vaši písničku a najednou mne během ní zamrazilo. V to úterní ráno, když muž se ženou snídal, došla ona smutná zpráva. Dělovou ránu dal někdo jiný.

11.10.2019 v 15:08 | Karma: 13,73 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"Napište blog, paní Žolíková, máte skluz!"

Pravila paní Matesová, když jsme se ráno potkaly s našimi pejsky na špacíru. Tedy, ona se jmenuje jinak, a já taky nejsem Žolíková. Jenže to máme tak vymyšlené: My pejskaři se obvykle při prvním setkání ptáváme na jméno pejska,

17.9.2019 v 23:21 | Karma: 19,55 | Přečteno: 410x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Asi toho má letos fakt hodně

Tedy Ježíšek. Přišlo mi v noci vnuknutí, že bych mu už měla pomoci zabalit dárky. Na rozdíl od loňska, kdy jsem dárky cpala těsně před Štědrým dnem do koupených vánočních taštiček, jsem to tentokrát vzala zgruntu.

8.12.2018 v 0:10 | Karma: 13,20 | Přečteno: 361x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Když krachne přátelství....

Inu, stalo se, co jsme ani jedna nejspíš neočekávaly a ani si to nepřály. Od prosince loňského roku jsme měly s Alenou u Čedoku zabeštelovanou dovolenou letos říjnu na Kypru.

14.11.2018 v 15:06 | Karma: 20,82 | Přečteno: 899x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rakety ATACMS spásu samy nepřinesou, Rusy na Ukrajině si ale najdou všude

29. dubna 2024  18:29

Jedna z položek nové mnohamiliardové vojenské pomoci Ukrajině, kterou po měsících průtahů schválil...

Do osmi let zanikne 300 tisíc pracovních míst, horuje Jurečka za rekvalifikace

29. dubna 2024  18:13

V příštích sedmi až osmi letech zanikne v Česku 300 tisíc pracovních pozic a milion pozic kvůli...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  18:10

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x
Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Seznam rubrik