Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jsem down a úplně blbá

To se tak stává, kolik lidí se takto cítí. Někdo občas, chvíli, někdo déle. Buď se z toho vyspí, potěší se s partnerem, jdou do baru nebo se nakopnou sportem. Pokud si ovšem ten blbý stav uvědomují a dokáží jej řešit.

Já si jej uvědomuji, ale, když jsem v té super down nejnižší formě, nedokáži to řešit, prostě se řítím. Jdu třikrát denně ven s pejskem, protože to jinak nejde, klepu se a potím. Musí se, hafík,  přece projít, doufám, že se už vykaká,projdeme obvyklý okruh. Každý krok je pro mne utrpení, potím se, zkusím jít s ním ještě dál, třeba to bude lepší, ale není. Začne-li čichat na nějakém místě, je to trošku lepší, protože si říkám, že se mu to líbí, to už mne bolí záda, tak se ohnu a dělám, že si zavazuji tkaničky. Mám vůči pejskovi výčitky, když jsem down, přece mu tu jeho radostnou denní náladu nezkazím. Takže pořád v sobě bojuji.

Říkají tomu bipolární porucha, dříve maniodepresivní cosi. Už mám na to deset let tabletky. Kolik vzácných, chytrých lidí touto poruchou trpělo, že, Leonardo da Vinci, Vincent van Gogh si ufiknul ucho, Hemingway a Majakovskij si hodili mašli.

Když mne rapla mánie, to už teď díky novým tabletkám nemám, tak jsem byla celé noci vzhůru. Vymýšlela nemyslitelné a pejsek se měl fajnově. Chodili jsme ven co chvíli, chudák si ani nestihl pospat. Jenže jsem s lidmi vůkol komunikovala, aniž by po tom toužili, furt jim něco vyprávěla, třeba na zastávce tramvaje. Ze slušnosti chvíli poslouchali, pak se odvraceli.

Už mne ty tabletky nějak srovnaly. Jenže ráno, když na ně pohlížím, než je do sebe hodím, pořád si nemohu přebrat, jak v tom malém bílem kulatém cosi je něco, co mne zrovna srovná. Asi to tam nějak narvali.

Říkala jsem si, že mánie je vlastně fajn. Je mi dobře, jupí a hurá. Že e-shopy jsou fajn, neboť bezbolestně (strašně nerada nakupuji v klasických obchodech) vyberu co potřebuji. Ve skutečnosti co vlastně nepotřebuji. Blbá mánie. Pořád jsem měla potřebu objednávat v rodině to tomu, to zase té, ale i pro mne. Peníze letěly, a ve skříni mi visí modely s visačkami, které jsem ještě neoblékla, zrovna tak pro členy rodiny. Nějak jsem časem konečně prohlédla. spíš to bylo kvůli tenčícímu se kontu.

Takže se v tom furt mlátím. Ovšem mám dva báječné vnuky, s kterými se dají dají dělat věci nevídané, to vám řekne každá babička, a nemusí být zrovna bi-po. Jenže, ty, opice malé, mne vždy tak nabijí energií, že v noci nemohu spát. A zase vymýšlím, čekám, až bude ráno, půjdeme ven s pejskem....

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Mrázková | sobota 26.11.2016 22:11 | karma článku: 16,57 | přečteno: 512x
  • Další články autora

Jana Mrázková

Vystřílet nemocnici je zločin, stav vraha však chápu

K lékaři chodím jen v nejnutnějším případě (nechat si předepsat léky), Domácího lékaře nečtu, hrozilo by nebezpečí, že si člověk nalezne všechny choroby. O své zdraví se starám průběžně, Zdravou stravou, otužováním,

12.2.2020 v 22:10 | Karma: 28,50 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Zůstal jste svůj, aneb když (nejen) milenky pláčou

Běžná ranní radio kulisa, hráli Vaši písničku a najednou mne během ní zamrazilo. V to úterní ráno, když muž se ženou snídal, došla ona smutná zpráva. Dělovou ránu dal někdo jiný.

11.10.2019 v 15:08 | Karma: 13,73 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"Napište blog, paní Žolíková, máte skluz!"

Pravila paní Matesová, když jsme se ráno potkaly s našimi pejsky na špacíru. Tedy, ona se jmenuje jinak, a já taky nejsem Žolíková. Jenže to máme tak vymyšlené: My pejskaři se obvykle při prvním setkání ptáváme na jméno pejska,

17.9.2019 v 23:21 | Karma: 19,55 | Přečteno: 410x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Asi toho má letos fakt hodně

Tedy Ježíšek. Přišlo mi v noci vnuknutí, že bych mu už měla pomoci zabalit dárky. Na rozdíl od loňska, kdy jsem dárky cpala těsně před Štědrým dnem do koupených vánočních taštiček, jsem to tentokrát vzala zgruntu.

8.12.2018 v 0:10 | Karma: 13,20 | Přečteno: 361x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Když krachne přátelství....

Inu, stalo se, co jsme ani jedna nejspíš neočekávaly a ani si to nepřály. Od prosince loňského roku jsme měly s Alenou u Čedoku zabeštelovanou dovolenou letos říjnu na Kypru.

14.11.2018 v 15:06 | Karma: 20,82 | Přečteno: 899x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Opilý řidič dostal smyk a prorazil betonová svodidla, spolujezdec náraz nepřežil

7. května 2024  11:25

Smrtí jednadvacetiletého spolujezdce skončila v pondělí v noci dopravní nehoda v Karlových Varech,...

Opilý řidič zběsile ujížděl policii. Chtěl jsem se pobavit, řekl při dopadení

7. května 2024  11:18

Divokou noc zažili minulý týden policisté ze Žamberka na Orlickoústecku. Tu jim zařídil řidič,...

Bude to krvavý boj. Operace v Rafáhu má dorazit Hamás, hrozí scénář Fallúdža

7. května 2024  11:15

Premium Na plnohodnotnou pozemní operaci v Rafáhu, který izraelská armáda označuje za poslední baštu...

Na Pražském okruhu se převrátil náklaďák, přes svodidla omezuje oba směry

7. května 2024  11:14

Na druhém kilometru Pražského okruhu u Jesenice havarovalo nákladní auto, které se převrátilo na...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x
Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Seznam rubrik