"Koleno bolí dál, ale pošmákla jsem si",

pravila včera krátce po poledni Alena v telefonu. Krátce vylíčila experiment s přípravou hojivé mastičky na bolavé koleno, kterou lehce přetavila v marinádu, do níž naložila kuřecí prsa. Načež se mi dostalo svolení, 

abych tento postup zveřejnila.

Ovšem je třeba to vzít zeširoka, což mě nebaví, ale jinak to nejde. Každý, kdo vládneme e-maily a máme svůj okruh přátel, jsme si časem vyprofilovali portfolio témat, která od kterého jednoho dopisovatele můžeme očekávat a komu zase co přeposílat. Čili jde o výběr, ne vše, co mi v poště přistane, zase posílám dál. A vím, co od koho mohu očekávat. Mažu vzácně, protože mí kamarádi jsou informováni, že politiku prostě neberu, a to napříč politickým spektrem (jak s oblibou řečeno). Taky mají pokyn, že andělíčky, které mám do deseti minut poslat dalším patnácti lidem, abych získala finanční obnos nebo se mi splnila nejtajnější přání, prostě nesnáším. V andělíčky tedy věřím, ale jinak. Dopisovatelé vědí, že mne potěší zeměpisnými krásami, neotřelými videi se zvířátky (vedou psi!), chytrými vtipy a srandovními recepty. Z těch posledních vede ten, kdy napatláte alobal olejem, okořeníte a osolíte maso, dobře zabalíte, postavíte na balíček rozpálenou žehličku na pět minut, otočíte balíček a znova dusíte pět minut. Teda, nezkoušela jsem to, ale ten fór mě baví. Ovšem soubor, který obsahoval 100 receptů na bábovky, šel absolutně mimo mne.

Nebráním se různým návodům a postupům, které naše babičky znaly a my je složitě znovu objevujeme (cibule, ocet, soda, brambory, kyselé zelí atd. atd.)

A jsme u toho. Alenu bolí dlouhodobě koleno, nevzpomínám si které, ale asi to krajní. Tak jsem jí výjimečně přeposlala návod na hojivou mast. Vím, že Aleně recepty posílat nemám. Je sama, dospělá a dovede se o sebe postarat. Vystačí si. Když jí přijedou děti a vnoučata, připravuje bramborový salát v prádelním hrnci, padne kejta prasete na řízky a půlka obsahu přilehlého skleníku na vegetariánské jídlo dvojčat. Návod na hojivou mast byl jednoduchý: med, hořčice, sůl a jedlá soda. Udělat kašičku a z ní přikládat obklady.

Alena, zroněná bolestí kolena, přistoupila k experimentu ale záhy zjistila, že doma jedlou sodou nevládne. Nepochopím, já osobně bez ní nedám ani ránu. Občas večer s ní popráším sporák, pocmrndám to vodou, ráno setřu a sporák jako zlato. Takže Alena jen smíchala med (z Kypru!!!!), hořčici a sůl. Co s tím? Odkulhala k ledničce, vytáhla kuřecí prsa a do té nedokonavé mastičky/marinády je naložila.

Nápad hodný Ramsaye!

Autor: Jana Mrázková | úterý 13.3.2018 21:46 | karma článku: 15,46 | přečteno: 669x