Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

Jako vše, i dobrá víra, je zneužitelná. Už vidím, reálně, maminy, které s otcem žijícím ve společné domácnosti, byť tento má trvalé bydliště jinde, a jen prostě budou nárokovat zálohové výživné za neplatícího povinného. Bohužel, smetou se do jednoho pytle s těmi opravdu oprávněnými. A sociální pracovnice v místním šetření? Ty, aby se roztrhly. A z praxe: ony ženy, s houfem dětí se snaží "uřvat" uštvanou sociálku, označí ji za xenofobní, aby v závěru sociálku popohnaly k jednání řkouce: "Venku mě čeká taxík"! To je pravda, zkušenost kolegyní z magistrátu, potažmo úřadu práce.

0 0
možnosti
PB

P78e60t87r 46B43u83r11i81a20n

31. 5. 2018 10:08

Povím vám svoji zkušenost a tím i trochu poopravím názory níže v diskuzi. Bejvalka měla platit 400kč na dospívajícího syna a neplatila. Ne v 90. letech, ale ještě před třemi roky. Myslíte si, že je to směšná částka? Já si to myslel taky, ale: návrh na zvýšení soud smetl ze stolu, protože mu poslala vyjádření v němž pravila, že: se zvýšením nesouhlasí, protože peníze nemá a mít nebude. Tečka. Nikdo nezkoumal kde, s kým a v jakých poměrech žije, zda pracuje a kolik vydělává. Soudce mi doslova řekl, že to není ničí povinnost zjišťovat. Návrh na exekuci: soudkyně pro rodinné právo se mě optala na co chci podat exekuci. No přeci na to, že neplatí, podivil jsem se. No prý ale jestli na plat, nebo na majetek. To já přeci nemůžu vědět ani posoudit co ona má, nebo kolik a jestli vydělává. Chyba, to mám prý vědět sám. Jenže jak mám zjistit kde dělá a jestli má majetek, když kvůli ochraně osobních údajů mi nikdo nic neřekne a bejvalka bydlí přes půl republiky, to mám obvolávat všechny zaměstnavatele v regionu, či co? Vzdychla a dala to na majetek i na plat. Dodnes nevím, který a zda exekutor to má na starosti, ale nikdy mi nepřišla ani kačka. Soukromý exekutor: ano, pokud máte exekuční titul tak to můžeme vzít, ale pokud z ní nic nedostaneme zaplatíte náklady za vymáhání sám! Výborně. Policie a oznámení o trvalém neplacení alimentů: případ odložen. Jmenovaná se vyjádřila, že peníze nemá a mít nebude! Tedy nebyl shledán úmysl. Bomba. Ano, i ona má nové malé děti. A s matkou od dětí nikdo nehne. I já mám malé dítě. Ale u otců my to tak nebereme, špitla mi jedna úřednice a mrkla.

Zabavování řidičáků je prasárna největšího kalibru. Přeci mi nemůže nikdo vzít potvrzení o složené zkoušce (a zaplacené z mých peněz) proto, že někomu dlužím. To je jako zabavovat VŠ tituly kvůli dluhu na elektrice, nebo u operátora. Navíc ne každý má řidičák, takže ještě k tomu diskriminační paskvil. Ve Štrasburku by to asi rozcupovali. Představte si, že dlužíte hokynáři a stát vám vezme dekret na byt!

0 0
možnosti
Foto

Které názory níže v diskusi znovunapsáním svého ukřivděného příběhu opravujete? Někdo psal o výši výživného či samoživitelkách?

Nikde v diskusi jsem nenašla názor že by stejná práva na zálohované výživné či exekuci někdo neměl nárok....

Ostatně sama jsem se taky jednou obrátila na exekutora - pobavila jsem jeho zaměstnance vylíčením různých historek s mým bývalým zázračným manželem a oni sami našli nějaký jeho majetek (zděděné pozemky) o kterých jsem ani nevěděla. Na základě toho mi potom aktuální dlužnou částku zaplatila tchýně.

Bylo to někdy v roce 2006 nebo 2007....

Od té doby bývalý manžel přišel v jiných se mnou nesouvisejících exekucích i o téměř neprodejný majetek (třetina zemědělských pozemků jeho rodiny) a už mu fakt není co vzít.

Když mne hodně naštve (o peníze už ani nejde, spíše o chování k jeho matce a naší dceři), podám na něho trestní oznámení. Paradoxně mi to potom pod jeho nátlakem zaplatí zase tchýně...tak to radši nedělám. Je mi jí líto.

Ale cesta tu je. Kdyby neměl maminku, která raději sama trpí než by na něj konečně jednou byla tvrdá, hrozba nepodmíněného trestu by ho asi donutila pracovat.

Stejnou možnost máte - a měl jste i v minulosti- i vy.

0 0
možnosti
MB

Stavím se ostře, proti zálohovanému, protože státem organizovaný defekt pokračuje dále. Stát, jako námi placený servis uznává, že soudy jsou pomalé a právo rozsudku nevymahatelné. Nenapravuje to, jako obvykle se vrhá na ty, kteří ještě fungují. S tím je i popřena role rodiny. Její, (i nechtěnnou), demontáž započal Sociální stát. V podstatě z toho plyne - občane, dělej si co chceš - Tvé starosti z pochybení opět bereme na svá bedra a dokonce ti děkujeme. Zařadíme tě tak, do volebního programu jako ožehavý bod k řešení ! Opět dobro, opět směřující k rozpadu ... :-)

1 0
možnosti
VV

Dojemny a smutny pribeh.

Ja jsem ovsem zastancem toho "zalohovaneho" vyzivneho, protoze stat ma rozhodne lepsi paky na jeho vymahani nez jednotlivec. Uz jen ty nemoralni naroky na odmeny zastupiujicich paravniku casto prekonavaji moznosti matky.

1 1
možnosti
JM

Souhlas, pane Vokoune! Většina mamin nemá tu erudici (nic ve zlém) a možnosti, která jsem měla tehdy já (minimálně v práci přístup na internetový portál (?) "aspi" (automatizovaný systém právních informací), kde jsem si vyhledávala i odpoledne po práci právní předpisy. Kde jinde bych se dozvěděla o "centru". Možná, u kolegyň na magistrátu, na sociálce. A taky vím, že tyto byly zavaleny denní agendou, určitě by bezradné mamině pomohly, avšak pochybuji, ve vší úctě, že by věc dotáhly až do "centra". Na to neměly, bohužel, čas a prostor.

0 0
možnosti
JM

...opravuji: nouzi nemajíc

0 0
možnosti
Foto

Zálohové výživné od státu je hloupost. Je to poselství lidem, že se mohou chovat nezodpovědně. Mám za to, že by neměla existovat žádná vyživovací povinnost.

0 1
možnosti
JM

Chovat nezodpovědně, možná v prvním gardu, ale jejich povinnost zůstává, a stát si ji vydobude. Jak úspěšně, je druhá věc; ale páky tu jsou. Ovšem při nejhorším povinného zavře do basy, ten bude krmen na státní útraty, pokud nebude pracovat (a že práce v lochu vesměs není), dluh nejspíš nesplatí. Žádná vyživovací povinnost? Co třeba mamina na mateřské, příjem minimální, fotr kašle i na mimino. Ona v našem právní systému existuje i vyživovací povinnost manželů, nebo i dětí vůči rodičům. Co když babka s mini důchodem skončí v "pečovatelováku, který si ani nedokáže zaplatit? Nastoupí vyživovací povinnost dětí. Když ne, je to na státu. Jste tedy, pane Kšíre, za to, aby to, za dnes "povinné", plošným zrušením vyživovací povinnosti, táhl stát?

1 0
možnosti
  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x
Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Seznam rubrik