Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Autorko, píšete tady o logice. Když hrajete velmi dobře na nějaký hudební nástroj, taky musíte používat logiku. A taková je mnohdy těžší, než ta matematika o které píšete. Co kdyby se povinně maturovalo ze hry na nějaký hudební nástroj místo třeba té matematiky? Myslíte, že by logické uvažování nějak utrpělo?

1 0
možnosti
VH

Proti současnosti nikoliv. Že jste nezvádl matiku = nenaučil se logice, je zřejmé.

0 0
možnosti
VH

Problém je, že učitelé neumí učit. Neumí, vím to. Mýma ruka v poslední době prochází osm z mých devíti vnoučat (někteří, pravda, již před mnoha roky). S opakujícími se potížemi v matice a fyzice. Proč? Protože kantoři na ně vychlí vzorce a nic. Nevysvětlí význam, ani souvislosti. Prostě jen vzorce. Stačí půlhodinka, a ejhle, hloupý studen náhle chápe vše. A bude umět většinu dlouhodobě. Tak, jako já i jednašedesát let po matuře! Protože nám tu matiku Boženka Dolanská vysvětlila. Za kantory z předchozích deseti let a dokonce i dopředu.

Pravda - i tehdy byla světlou výjimkou.

PS: Školství se nezlepší vyššími čísly na výplatních páskách.

2 0
možnosti
RC

Naprosto presne. 28 let po maturite za mnou prisel synovec, ze potrebuje vysvetlit komlexni cisla v goniometrickem tvaru. Prvni reakce - ja uz si to nepamatuju. A vzapeti - prijt, to dam dohromady. BEZ JEHO UCEBNICE jsem to dal dohromady. Stacilo si vzpomenout na reprezentaci komplexniho cisla v rovine, definici sinus a cosinus a reprezentace byla na svete.

Vysledek? Synovec spocital vsechny priklady, co mel a vysly mu spravne. Ve skole to pouzil pri pisemce a vysledek? Za 5!!! Tak se ptam, jak je to mozne. A on rekl, ze mu ucitelka rekla, ze ma sice vysledky spravne, ale pouzity postup NEMUZE fungovat. KONEC, FINITO. Zadny protipriklad, nic. Proste je ucitelka naucila nejaky postup a nic jineho neuznavala. To je proste tragedie, takove ucitelky.Rv

2 0
možnosti
Foto

Když budou chodit na střední školy dětí, které mají průměr známek dvě a nižší, tak jako tomu bylo dříve, nebudou maturitní zkoušky strašákem a nestane se, že by je takové množství studentů nesložilo. Dnes, když se hlásí čtyřkaři a jsou přijati, se nedá počítat s úspěchem a obzvlášť ne v matematice, kde je třeba přemýšlet, ne jen se našprtat.

Tady je třeba zapracovat, obnovit učňovské školství, snížit počet středních škol a věřte, že i v evropském měřítku vzdělanosti se posuneme o mnoho příček výš.

1 0
možnosti
VH

To co uvádíte je důvod nesporný. Ale jediný. Druhým jsou nekvalitní učitelé. Právě těch předmětů, kde logické pochopení je základní. Kantoři se ani nesnaží na krásnou logiku poukázat. Vydrmolí vzorce a nadiktují příklady. Někdy přemýšlím, zda to nejsou oni, kdo matyku či fyziku naumí. Kdo má znalosti jen navrčené. To se pak těžko učí.

0 0
možnosti
Foto

nevidím jediný důvod, proč by matematika měla být na všech středních školách maturitním předmětem.

V šedesátých letech na strojních průmyslovkách (možná i jinde) byla matematika pouze v prvním ročníku, dál se pouze aplikovala v ostatních technických předmětech, zvláště v těch maturitních.

Jenže, tenkrát byla požadovaná úroveň znalostí pro zvládnutí maturity podstatně výše.

0 0
možnosti
RC

matematika je jediny na temer vsech skolach vyucovany predmet, ktery uci premyslet. Co se nezkousi, vsichni ignoruji.

0 0
možnosti
KC

Kdo chceš poznat soumrak školství, přijeď do Česka! Kdyby mi někdo za studentských let řekl, že třicet let po sametu přijde takové rozčarování a úpadek vzdělanosti, myslel bych, že jde o blázna. Skutečnost je však ještě děsivější a dokládá, že vzdělávání řízené od stolu, je karikatura inspirovaná přímo belzebubem.

2 0
možnosti
RP

Obávám se pane, že to není naše privilégium, ale světový trend po kterém se opičíme, abychom tabulkově odpovídali. :-(

2 0
možnosti
RP

Není to o buňkách, je to o schopnostech. Za mne vyletěl z maturity tak jeden ze třídy, zpravidla ten, o kterém se vědělo, že to bude zázrak, když projde, PROTOŽE NA TO NEMĚL. Ze stovky jich přijali 30 ks.!! Na střední školy se dostali jen Ti, kteří měli předpoklady, trojkaři v podstatě neměli šanci. Na vysokou? To samé a dost jich to nezvládlo a během studia to vzdali.

Ovšem kdo měl maturitu, nebo titul tak to něco znamenalo. Dnes je studovaný, kdo má v zadku díru a podle toho to vypadá. Prosím Vás co je to za vysokoškoláka, když to je za 3 roky hotový a nemá to ani znalosti střední školy? Ještě nedávno jsem to přijímal k mašinám, mačkat knoflíky. Vysokoškoláci? Maturanti? Děs a hrůza. Nezbývá než opět snížit požadavky a matematiku zcela vyloučit, aby ti naši blbečci prošli. ;-D;-D;-D

1 0
možnosti
Foto

Já taky říkám, že Bc. je dnes každý blbec a o titulu Mgr. si myslím, že není problém, aby jej měl kdejaký magor či megera.

Čímž tituly jako takové zcela nezavrhuji (teoreticky bych mohla být Mgr. - já jsem z doby a fakulty, kdy se po absolutoriu titul nedával = zato si za jméno mohu psát prom.žur.), ostatně všechny tři mé dcery jsou Bc.

Přesto je to dnes inflace titulů, a co teprvá ta plzeňská práva, že...;-(

0 0
možnosti
JK

zločiny, jakých se vyžírkové z CERMATU dopouštějí už několik let na mládeži, by měly být v TŘ tvrdě trestány

1 0
možnosti
RC

jako ze davaji moc lehke testy?

1 1
možnosti
Foto

Že úroveň znalostí maturantů v matematice (obecně) není skvělá, víme. Ale pokud se podíváme na letošní zadání (obsahuje téměř polovinu "početních" úloh na úrovni ZŠ) a zároveň vezmete v úvahu, že studenti měli výběr matematika x cizí jazyk, dostáváme se trochu jinam:

1. Nedostateční si zvolili matematiku jen proto, že jejich znalosti z cizího jazyka byly ještě horší (to platí i obráceně).

2. Vyučující připustili k maturitě studenty, jejichž znalosti z minimálně dvou klíčových předmětů nebyly ani dostatečné.

3. Protože hodnocení "dostatečný" neznamená fakticky nic jiného, než že student zvládl učivo ZŠ, stává se maturitní vysvědčení pouhým potvrzením toho, že dotyčný "utrpěl" čtyři roky výuky na jakési střední škole.

Tudíž pouhá kritika výuky matematiky a diskuse o její potřebnosti je jen odváděním pozornosti a silně připomíná ono neblahé "vrtění psem".

2 0
možnosti
RC

4. rozsireni bodu 2 - vyucujici nemeli odvahu prislusneho "takystudenta" vyhodit ze skoly v prubehu predchozich 4 let. Protoze pokud neni nekdo pripusten k maturite, neni to nahoda a jeho "znalosti a schopnosti" se projevovaly jiz drive.

K bodu 1 - ano, rikam to porad. Duvodem toho, ze matematika je predmet, kde propada nejvice studentu, neni to, ze by byla nejak silene tezka, ale vyberem mezi dvema zly (nic neumim, v matematice aspon budu rozumet zadani, mozna). Mam ja, ale nejen ja, vyzkouseno, ze maturitni pisemky v minulosti bylo mozno napsat uspesne jiz v kvarte (tedy tride odpovidajici poslednimu rocniku zakladni skoly).

0 0
možnosti
PK

Není to jen o buňkách, je to zejména o tom, zda je učitel schopný matematiku pro děti stravitelným a co více, zábavným způsobem vysvětlit. Já to štěstí neměl.

0 0
možnosti
JM

Já jo. Na gymplu jsme měli na matematiku profesora, který nám už druhou vyučovací hodinu na začátku září říkal křestním jménem (35 dětí ve třídě). Prostě fenomén, zábavný, ale i nekompromisní. Všichni, rozjívení puberťáci, jsme Launíka zbožňovali.

0 0
možnosti
  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x
Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Seznam rubrik