Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vystřílet nemocnici je zločin, stav vraha však chápu

K lékaři chodím jen v nejnutnějším případě (nechat si předepsat léky), Domácího lékaře nečtu, hrozilo by nebezpečí, že si člověk nalezne všechny choroby. O své zdraví se starám průběžně, Zdravou stravou, otužováním, 

pravidelnými preventivními prohlídkami, od praktického lékaře, přes gynekologa, chodím na mamografii, jsem očkována proti chřipce. 

Mimo běžných chorob příslušných věku starobní důchodkyně (vysoký krevní tlak, hypo štítná žláza, cukrovka, špatný cholesterol, dna) jsem vcelku zdráva. Až na tu mrchu artrózu III. stupně v kolenou, polyneuropatii a obratel vysunutý o 12 mm doprava, kde tlačí na to, na co nemá, kdežto chybí naopak vlevo, což má taky následky. Inu domluvily jsme se s neuroložkou, že zkusím zhubnout, aby se kolenům ulovilo. Napsala doporučení na obezitologii a dnes se stalo.

Po dvouhodinovém vyšetření nalačno jsem ve dvanáct hodin téměř zkolabovala, protože jsem už od osmi hodin ráno nesměla ani pít. MUDr. lehce promluvila, nechala natáhnout krev, změřila, zvážila na super váze, která je tak chytrá, že by vám i upletla čepici. "Sestro, změřte jí znova tlak, nemohu tam napsat, že má 160/100 Hg/mm". Sestra mě změřila a řekla nižší číslo, což jsem nemohla zkontrolovat.. "Říkáte, že jíte knäckebrot? Ale já tu nemám přehlasované a "! Poslali mě o patro výš. Zde jsme se se dietní bakalářkou shodly, že mi chybí pohyb a ty tři denní procházky s pejskem jsou málo. Opět jsem vypověděla anamnézu, otec zemřel v devadesáti letech, dva porody atd.  (už to měla v počítači od MUDr.), opět mně zvážila. Měla jsem o 70 Dg více než před půlhodinou. Podivila jsem se. "No jo, vona váží blbě", pravila dietní paní. Naordinovala mi svižnou chůzí deset tisíc kroků denně ("Kupte si krokoměr a rotoped"!). Špitla jsem, že tu mám nález z neurologie.  Nezájem. Asi ten obratel není jen tak, když mi vloni na něj zdravotní pojišťovna věnovala lázeňský pobyt v Jáchymově. A kvůli obratli se musím vyvarovat torzním cvikům, takže i ten rotoped je na pováženou.

Dostala jsem namnožený seznam potravin, které bych měla a v jakém množství denně konzumovat.  Individuální přístup nula. Naivně jsem si představovala, že se mi tu zeptají ohledně mých stravovacích návyků, co, kdy, kolik a jak jím. Řeknou, kde dělám chybu, jak to napravit ap. Abychom si rozuměli: protože se znám, bílé pečivo jsem nepozřela již několik let, stejně tak čokoládu a podobné laskominy a vše, co by mi šlo na tloušťku. Tak jsem se zde dozvěděla, že med nesmím, "Jezte muesli tyčinky" (já: "Ty slepené melasou"?) a kotáž - přičemž tužkou ukazovala do papíru na cottage. Hm, tak to už jsem byla doma. Ani televizní reklama, která se týká výslovnosti, ohledně sýru - tvarohu cottage se této dietně nutriční tety nedotkla.

Bylo toho víc. Až doma, když jsem si přečetla zprávy, které jsem dostala, jsem se dozvěděla fakt novinky. Sice, že zornice, lymfatické uzliny, jazyk, ledviny a spoustu dalšího jsou bez nálezu. To teda nechápu, jak to paní MUDr. zjistila, když jsem seděla od ní na lehátku vzdálená, přičemž startoval z blízkého helioportu vrtulník a vzájemně jsme se dost dlouho neslyšely.

Odcházela jsem rozčarována a těšila, že konečně dietně posnídám. Jen jsem ještě musela skočit do lékárny, měla jsem e-recept na léky proti bolesti od neuroložky. Lékárník pravil, abych mu to z mobilu přečetla. Tož jsem musela z kabelky vybrat brýle na čtení a zeptat se, co že to mám číst. Povedlo se, Palgotal přinesl. Nedala jsem se: "Myslela jsem, že když máte brýle, tak na display uvidíte". "Já mám brýle na dálku". "Vy nevidíte na blízko a to děláte v lékárně?"

Chtělo se mi střílet.

 

 

 

 

Autor: Jana Mrázková | středa 12.2.2020 22:10 | karma článku: 28,50 | přečteno: 1012x
  • Další články autora

Jana Mrázková

Zůstal jste svůj, aneb když (nejen) milenky pláčou

Běžná ranní radio kulisa, hráli Vaši písničku a najednou mne během ní zamrazilo. V to úterní ráno, když muž se ženou snídal, došla ona smutná zpráva. Dělovou ránu dal někdo jiný.

11.10.2019 v 15:08 | Karma: 13,73 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"Napište blog, paní Žolíková, máte skluz!"

Pravila paní Matesová, když jsme se ráno potkaly s našimi pejsky na špacíru. Tedy, ona se jmenuje jinak, a já taky nejsem Žolíková. Jenže to máme tak vymyšlené: My pejskaři se obvykle při prvním setkání ptáváme na jméno pejska,

17.9.2019 v 23:21 | Karma: 19,55 | Přečteno: 410x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Asi toho má letos fakt hodně

Tedy Ježíšek. Přišlo mi v noci vnuknutí, že bych mu už měla pomoci zabalit dárky. Na rozdíl od loňska, kdy jsem dárky cpala těsně před Štědrým dnem do koupených vánočních taštiček, jsem to tentokrát vzala zgruntu.

8.12.2018 v 0:10 | Karma: 13,20 | Přečteno: 361x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Když krachne přátelství....

Inu, stalo se, co jsme ani jedna nejspíš neočekávaly a ani si to nepřály. Od prosince loňského roku jsme měly s Alenou u Čedoku zabeštelovanou dovolenou letos říjnu na Kypru.

14.11.2018 v 15:06 | Karma: 20,82 | Přečteno: 899x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Tak jsem se zapakovala (nikoliv napakovala)

Onen obrat, uschovaný v závorce, u mne fakt nehrozí. Ve skutečnosti jsem se zabalila. Teda skoro, ještě nějaké drobnosti. Stačí nalézt hřeben, který jsem důkladně umyla, ale někam se mi schoval.

25.9.2018 v 23:52 | Karma: 11,27 | Přečteno: 471x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x
Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Seznam rubrik