"To vám teda závidím, paní Mrázková!",

29. 07. 2018 17:13:52
pravila dnes ráno sousedka, když jsem na dotaz ohledně mé dovolené odpověděla, že jedu v říjnu na Kypr. Za těch šest let, co tu bydlím, se jakž takž známe, prohodíme pár slov, celkem nic moc osobního.

Celkem bych to přešla, ale nebyla první ani jediná, kdo mi ten Kypr závidí. Tu dovolenou jsem zabeštelovala na first minute už v prosinci (jedeme s Alenou, to je mé spolubydlo z koleje). A jak mám tu hubu prořízlou a těším se, tak jsem se tu a tam během letošního roku o chystané dovolené leckde zmínila. V reakcích jsem ani jednou neslyšela, že by mi to někdo přál, ale vesměs všichni mi to "záviděli".

Předesílám, že se pohybuji v sociální skupině, kde Dubai a Martinique jsou toliko nedostižná místa na mapě, spíš jsou voleny destinace jako Chorvatsko, Bibione, v lepším případě Egypt, Tunisko a Turecko.

Říkám sousedům: "Kdybyste věděli, co jsem musela udělat pro tuto hogo fogo super nádhernou dlouhou dovolenou, když jsem si ji chtěla dopřát, nezáviděli byste. Šla jsem makat do supermarketu na pokladnu, abych si na vytouženou dovolenou vydělala. Byť mám důchod lehoučce nad celostátním průměrem, ale žiji v nájemním bytě, na vyskakování, natož na dovolenou, a to ještě v ráji, to prostě není. Tak jsem si šla na ni vydělat! Však jste mne v u pokladny vídávali!" Obvykle to lidi zaskočí. Jen chci věřit, že to u nich byla taková ta lážoplážo závist, jen, aby řeč nestála.

V Egyptské knize mrtvých se praví, že nejhorší lidské vlastnosti jsou závist a lpění. Se závistí, tedy ze své strany, zkušenosti nemám (tu zvenku nevnímám), ale lpěla jsem, ano lpěla.

Lpěla jsem na Paříži od svých třinácti let, kdy jsem se začala učit francouzsky. Navštívila jsem ji v r. 1991 a r. 1997. Ty krásné zážitky jsem si zabalila do pomyslného balíčku a už nelpím. Lpěla jsem na tolika věcích, hmotného charakteru, které jsem si chtěla navždy uchovat. Nějakým řízením osudu se všechny poztrácely, někam zmizely. Fotka mých dcer ze zimy 1981 (ještě z Minolty, negativ v nenávratnu), celuloidová panenka a odrbaný plyšový pejsek z mládí, náhrdelník z opravdických polodrahokamů, jé, těch věcí bylo. Stýská se mi po nich, už nikdy je neuvidím a nebudu je mít. To je ono, MÍT. Chtěla jsem je mít. Už ty věci nemám, nemohu na nich lpět, přendavat je a oprašovat. Připomenu si je, to ano, zasteskne se mi, ale, holt, co nadělám?!

Učím se nelpět, vše je tak, jak má být.

Autor: Jana Mrázková | neděle 29.7.2018 17:13 | karma článku: 25.09 | přečteno: 1014x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 10.50 | Přečteno: 165 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 11.44 | Přečteno: 1136 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.32 | Přečteno: 461 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 295 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 199 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 744

Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...