Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stříhali (téměř) dohoda malého pejsáčka a mně nenalili

Voříšek Žolík byl už po zimě zarostlý jak Ezau, chlupů plný byt, nejvyšší čas objednat jej na stříhání. Za tři roky našeho soužití máme už třetí holičku,kadeřnici, lazebnici, frizérku (jak to říci?).Snad už jsme se trefili.  

Umí pejskovi vyrobit odpovídající sestřih, je příjemná a navíc její služby jsou cenově přijatelné. A taky se k ní jezdí tramvají, což Žolík, jako někdejší venkovský čokl, miluje.

V sjednaný čas jsem pejska odevzdala do náruče frizérky a vypadla na hodinu ven. Mělo jít jen o stříhání, vykoupala jsem jej v předvečer. Co však s tím volným časem? Nejsem typ, který by dokázal bez cíle bloumat hodinu po ulicích. Sedět v parku na lavičce v tomto počasí je o zdraví, sotva jsem se zmátořila z chřipky. Lelkovat po obchodech? To se vždy zapotím, venku mě ofoukne a bronchitida opět na postupu.

Naštěstí v blízkosti psí oficíny se nachází Nonstop-bar-herna nebo tak nějak. Čili v půl jedenácté dopoledne jsem do tohoto zšeřelého podniku zavítala a rovnou kráčela k baru. 

"Máte kofolu?"

"Nemáme a vy máte registraci?"

"Jakou registraci? Nejdu hrát na automatech, tak mi natočte prosím malé pivo, sednu si tady k baru, abyste mne měla na očích, ani se nehnu!"

"Když nemáte registraci, tak vám nesmím nalít!"

"Vážená obsluho, jak vidět z mé tváře a figury, osmnáct mi bylo už v minulém století. Podle mého zevnějšku jistě usoudíte, že nejsem povaleč, nevyvolávám rvačky a neruším veřejný pořádek na počkání!"

"To vám věřím, ale když mi dáte občanku nebo cestovní pas, tak vás zaregistruji a i to pivo vám natočím!", trvala na svém. "Jsme vedeni jako herna, a všichni hosté podléhají registraci!"

Zašátrala jsem v příruční brašně, kde mimo peněženky, cigaret, laskomin pro psa a náhubku do  tramvaje, papírových kapesníků a sáčků na exkrementy, nic víc nebylo. Pouzdérko s doklady jsem nejspíš z kabelky s sebou nevzala. Vzdala jsem to. Myslela jsem, že té dobré ženě se mne zželí, zvláště, když jsem jí vylíčila, proč jsem navštívila zrovna tento podnik.

"Tak to zkuste vedle, tam registraci nevyžadují!"

Vypotácela jsem se ven a ve vedlejší pražírně kávy, kde bylo za skleněnými dveřmi tušit malý stoleček, měli v pátek, dle vývěsky, zavřeno. Plazím se podél domů, záda i nohy bolí, a najednou: SPORT BART VEGAS! Na dveřích cedule: V pátek z provozních důvodů otevřeno od 12.00 hodin. Bylo jedenáct a za půl hodiny jsem si měla pejska vyzdvihnout. Tak jsem si tam sedla na špinavý sokl, zapálila si a vypadala s beznadějným výrazem ve tváři jak tutový vyděděnec. Došlo mi, že ona barmanka mne možná považovala za kontrolu z ČOJky.

Pejska jsem vyzvedla, jak jsem mu záviděla, že může do chvíli zvednou nožičku. Já ty své jen tiskla s úpěním k sobě. Domů jsme naštěstí dorazili v pořádku. A jak tak vybírám věci z brašny, nahmátla jsem pouzdérko s doklady.

Měla jsem ho s sebou. Holt jsem si nevypila, ale ani neodskočila, o to jsem už tu ženu za barem neměla odvahu požádat.

 

 

Autor: Jana Mrázková | sobota 24.3.2018 19:13 | karma článku: 16,51 | přečteno: 353x
  • Další články autora

Jana Mrázková

Vystřílet nemocnici je zločin, stav vraha však chápu

K lékaři chodím jen v nejnutnějším případě (nechat si předepsat léky), Domácího lékaře nečtu, hrozilo by nebezpečí, že si člověk nalezne všechny choroby. O své zdraví se starám průběžně, Zdravou stravou, otužováním,

12.2.2020 v 22:10 | Karma: 28,50 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Zůstal jste svůj, aneb když (nejen) milenky pláčou

Běžná ranní radio kulisa, hráli Vaši písničku a najednou mne během ní zamrazilo. V to úterní ráno, když muž se ženou snídal, došla ona smutná zpráva. Dělovou ránu dal někdo jiný.

11.10.2019 v 15:08 | Karma: 13,73 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"Napište blog, paní Žolíková, máte skluz!"

Pravila paní Matesová, když jsme se ráno potkaly s našimi pejsky na špacíru. Tedy, ona se jmenuje jinak, a já taky nejsem Žolíková. Jenže to máme tak vymyšlené: My pejskaři se obvykle při prvním setkání ptáváme na jméno pejska,

17.9.2019 v 23:21 | Karma: 19,55 | Přečteno: 410x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Asi toho má letos fakt hodně

Tedy Ježíšek. Přišlo mi v noci vnuknutí, že bych mu už měla pomoci zabalit dárky. Na rozdíl od loňska, kdy jsem dárky cpala těsně před Štědrým dnem do koupených vánočních taštiček, jsem to tentokrát vzala zgruntu.

8.12.2018 v 0:10 | Karma: 13,20 | Přečteno: 361x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Když krachne přátelství....

Inu, stalo se, co jsme ani jedna nejspíš neočekávaly a ani si to nepřály. Od prosince loňského roku jsme měly s Alenou u Čedoku zabeštelovanou dovolenou letos říjnu na Kypru.

14.11.2018 v 15:06 | Karma: 20,82 | Přečteno: 899x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x
Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Seznam rubrik