Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jde to (horko těžko) i bez děšťovky

Možná by mne to ani netrklo, kdyby Petr Vacek v sestřihu Všechnopárty nelíčil, jak vodou z vany, kde se vykoupal, splachuje záchod.

Co se týká šetření vodou a la Vacek, tak, tohle u mne nehrozí. Ve vaně se neválím, jen se sprchuji.  My jsme doma měli jen sprchovací kout a rodiče bráchu a mě měli k tomu, abychom si tam vměstnali ještě kýbl. Tedy nejdřív se osprchovat, pak voda tekla do kýblu, tu včas zastavit. Namydlit žínku a z toho kýble se mýt, ten posléze vykydnout a znova se osprchovat. Na závěr pak ledovou sprchu. Tuto potupnou proceduru s kýblem jsem od mala odmítala, boxovat se s kbelíkem, když jsem se mohla kroutit pod proudem vody ze sprchy, mezitím do ní zpívat a řvát při té ledovce. Jenže u mých rodičů to nebyla snaha o hospodaření s vodou, to se tenkrát ještě nenosilo, ale o šetření plynu z průtokového ohřívače, takto karmy. Tehdy jsme vůbec netušili, co slovo KARMA znamená, jen jsme jej přijali jako fakt.

Průběhem let, koketováním s východoasijskou kulturou, jógou a tai-tchi, jsem se se termínem KARMA setkala, ale nějak mi to nešlo do holportu s naším průtokovým ohřívačem. Po letech, zcela náhodou, vyšlo najevo, že objevitelem průtokového ohřívače tohoto typu byl KARel MAcháček, a bylo jasno.

A proč se nevyvaluji ve vaně? Protože jsem vorvaň a z vany neumím vylézt. Nikdy jsem to vlastně nepraktikovala, protože jsem byla přesvědčena, že bych se tam nudila. To ještě nebyla doba, jako dnes - všude možně svíčky, pohár se šampaňským, lístky růží. Mně tehdy nezbývalo, než po špacíru se psem, vyžehlením pyžámek pro děti do školky, pověšením prádla, opláchnutím nádobí a podobných prozaických praktik, prostě skočit do vany a osprchovat se. Nejdřív se do vany ohnout a umýt si vlasy. Nesnáším totiž, když mi voda ze sprchy teče na hlavu.

A tak jsem vrazila hlavu v předklonu do vany, dveře do koupelny otevřené. Jak se tak šampónuji, na záda mi přistála naše andulka Andy.

Začala jsem nahlas lamentovat: "Ty, ďáble, to mi nedáš ani pokoj v té koupelně? Okamžitě slez, však já si na tebe chvíli najdu! Co chvíli! Hodinu s tebou budu! Né, nech mě, teď né! Ale jo, já tě mám ráda, jenže si myju vlasy, tak prosím tě potom, vydrž!"

Druhý den se na mne soused z bytu nad námi mlsně díval a zdálo se mi, i že mrkl. Trvalo týden, než mi došlo, že v koupelnovém umakartovém jádru musel slyšet všechno,

Ovšem jednoho dne jsem skutečně do vany ulehla, ale vzala si s sebou časopis. Když jsem usoudila, že toho bylo dost, vytáhla jsem zátku, voda unikla a já se nemohla dostat ven. Manžel mne horko těžko vytáhl, bylo to hrozné.

Příští rok jsem jela do lázní a varovala lázeňské osoby, že neumím z vany vylézt. Naučili mne fintu. Nevypouštět vodu, otočit se na břicho, postavit se na čtyři, nějak vystrčit nejdřív jednu nohu, pak druhou. Fungovalo to.

A teď s tou dešťovkou a šetření s vodou, jak jsem plánovala psát na začátku. Ve čtvrtém patře paneláku si dešťovky neužijete. Ale šetřím. Ráno, když pejskovi měním vodu, tou z misky zaliji truhlík s květinkami za oknem. To se opakuje odpoledne i večer. Mám tam v truhlíku afrikány, aby mi mrchy nelítali do bytu, pak krásnou petúnii, super olivu, drobnokvěté karafiáty a smrček/bonsai. Voskovku a chryzatménu /jak se to píše?/ jsem zasadila za barák, ať se potěší i jiní. Když jdeme ráno s pejskem ven, nosím flaštičku vody a ty mé květinky zalévám.

Konečně se dostávám k domácímu šetření vodou. Je to jednoduché, zvláště pro člověka, který, jako já, žije sám. V tom bytečku to mám tak, že z chodby vejdu do koupelny, z ni na WC. A já v té koupelně mám mrňavoučké umyvadlo, v tom se prostě nedá umýt. Tak jsem do vany foukla kbelík, nad ním se super ráno opláchnu, přes den si nad ním myji ruce a večer jej vykydnu do WC. Tedy ne, že bych přes den nesplachovala.

Jdu se osprchovat.

 

Autor: Jana Mrázková | pondělí 7.8.2017 21:33 | karma článku: 17,33 | přečteno: 846x
  • Další články autora

Jana Mrázková

Vystřílet nemocnici je zločin, stav vraha však chápu

K lékaři chodím jen v nejnutnějším případě (nechat si předepsat léky), Domácího lékaře nečtu, hrozilo by nebezpečí, že si člověk nalezne všechny choroby. O své zdraví se starám průběžně, Zdravou stravou, otužováním,

12.2.2020 v 22:10 | Karma: 28,50 | Přečteno: 1010x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Zůstal jste svůj, aneb když (nejen) milenky pláčou

Běžná ranní radio kulisa, hráli Vaši písničku a najednou mne během ní zamrazilo. V to úterní ráno, když muž se ženou snídal, došla ona smutná zpráva. Dělovou ránu dal někdo jiný.

11.10.2019 v 15:08 | Karma: 13,73 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"Napište blog, paní Žolíková, máte skluz!"

Pravila paní Matesová, když jsme se ráno potkaly s našimi pejsky na špacíru. Tedy, ona se jmenuje jinak, a já taky nejsem Žolíková. Jenže to máme tak vymyšlené: My pejskaři se obvykle při prvním setkání ptáváme na jméno pejska,

17.9.2019 v 23:21 | Karma: 19,55 | Přečteno: 410x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Asi toho má letos fakt hodně

Tedy Ježíšek. Přišlo mi v noci vnuknutí, že bych mu už měla pomoci zabalit dárky. Na rozdíl od loňska, kdy jsem dárky cpala těsně před Štědrým dnem do koupených vánočních taštiček, jsem to tentokrát vzala zgruntu.

8.12.2018 v 0:10 | Karma: 13,20 | Přečteno: 361x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Když krachne přátelství....

Inu, stalo se, co jsme ani jedna nejspíš neočekávaly a ani si to nepřály. Od prosince loňského roku jsme měly s Alenou u Čedoku zabeštelovanou dovolenou letos říjnu na Kypru.

14.11.2018 v 15:06 | Karma: 20,82 | Přečteno: 899x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

Munice, která spustila evakuaci ve Skvrňanské ulici v Plzni, byla nefunkční

21. dubna 2024  20:30,  aktualizováno  23.4 16:14

Policie kvůli nálezu munice ve Skvrňanské ulici v Plzni evakuovala v neděli okolní byty i okolí. V...

Obětem sexuálního násilí je třeba věřit, řekla u soudu s Cimickým Vrbová

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:04

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. O pátrání informovala na svém webu v úterý...

  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x
Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Seznam rubrik