Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Musím to hlídat!", a zasalutoval,

sice levou rukou, ten můj Jeník, jehož už příští rok čeká škola. Ale tentokrát u stromečku se choval jako správný chlap, dokonce hasič, protože, když se jeho táta po rozbalování dárků, chystal opět zapálit prskavky,

tak Jenda, byť jej rozptylovalo tolik dárků, včetně té úžasné velké tabule na psaní, si narazil nadělenou modrou čepici s nápisem HASIČI a zaujal u stromečku pozici tzv. štajf. Svalili jsme se všichni smíchy, on tam stál, držel vartu, pejsek vzdychl,věnoval se kostičce a malý Péťa zrovna objevoval rozdíl mezi sanitkou a vozíčkem.

A já jsem byla moc pyšná babička, že jsem tuto čapku objevila v nějakém e-shopu. Taky jak jinak, mám na brouzdání čas, nechávám si to posílat do výdejen, je to lacinější než na poštu a ještě se projdu po městě. I když dost těžko vysvětluji pejskovi, že musí zůstat doma sám. Ale už si zvyká, jak si vezmu sváteční bundu a boty, dostane dlouhou kousací tyčinku, ví, že panička prchá.

No, my babičky jsem už takové. Vlastní děti jsme odkojily, možná ani to ne, foukly do jeslí a školek; šup do práce.  Ta mladší dceruška měla fakt osmnáct měsíců, kdy šla do jeslí. Rvalo mi to srdce, ale jako Češka na Slovensku jsem byla ráda, že jsem s humanitním vzděláním našla místo. Vstávala jsem v pět ráno, vše nachystala a s dětmi vyrážela před šestou. Bylo to kruté, jen kvůli tomu, abych byla v půl osmé v práci. Odevzdat dítě do jeslí, tramvaj, odevzdat druhé dítě do školky, tramvaj, autobus, štreka do práce, kam jsem dorazila tradičně vyčerpaná. A odpoledne v opačném gardu.

Bylo mi hrozně, když jsem ráno v jesličkách viděla, jak se Bětka k tetě rozběhla mazlila se s ní. Možná bych se měla radovat, že dítě je tam rádo, ale na tetu jsem žárlila a uvědomovala si, že ji malá zná více než mne. Mne, která ji po čtvrté hodině vyzvednu, jdeme do obchodu, kde sedí u košíků se starší ségrou, kterou jsem mezi tím vyzdvihla ze školky. Doma pak chvilička hraní, večeře, do vany a rychle spát, protože ráno brzy vstáváme. Nemohla sem si však nechat ujít tu poslední chvíli s nimi, naložily se, holky, do jedné postele a četla jsem jim, milovaly Pohádky z mechu a kapradí, později Děti z Bullerbynu. Já bych četla do rána, měnila hlasy......Jak bych ten čas chtěla vrátit! 

Tuhle jsem Jeníkovi povídala, že by tu mohl u mne spát. Ale, že neručím, když budu mít v noci hlad, že bych ho mohla sníst. To bylo hned po tom, kdy jsem jej kousla ze srandy do ramene. Jejda, ale jsem si zadělala! Uběhlo pár týdnů, povídám - Jendo, tak bys mohl u mne spát! "Babi, nééééé, ty bys  mne snědla!"

Zítra jdeme spolu do města. Je to slušný kluk a umí se chovat. Když včera ke mně přišli a viděl dárky, které jim tu nechal Ježíšek, spiklenecky na mne mrkal: "Tak potom, babi, až si dáme tvojí polívku! Pak se na ně podíváme!"

Tak nevím, jestli zvítězil hlad nebo zvědavost.

 

Autor: Jana Mrázková | čtvrtek 29.12.2016 22:01 | karma článku: 12,37 | přečteno: 162x
  • Další články autora

Jana Mrázková

Vystřílet nemocnici je zločin, stav vraha však chápu

K lékaři chodím jen v nejnutnějším případě (nechat si předepsat léky), Domácího lékaře nečtu, hrozilo by nebezpečí, že si člověk nalezne všechny choroby. O své zdraví se starám průběžně, Zdravou stravou, otužováním,

12.2.2020 v 22:10 | Karma: 28,50 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Zůstal jste svůj, aneb když (nejen) milenky pláčou

Běžná ranní radio kulisa, hráli Vaši písničku a najednou mne během ní zamrazilo. V to úterní ráno, když muž se ženou snídal, došla ona smutná zpráva. Dělovou ránu dal někdo jiný.

11.10.2019 v 15:08 | Karma: 13,73 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"Napište blog, paní Žolíková, máte skluz!"

Pravila paní Matesová, když jsme se ráno potkaly s našimi pejsky na špacíru. Tedy, ona se jmenuje jinak, a já taky nejsem Žolíková. Jenže to máme tak vymyšlené: My pejskaři se obvykle při prvním setkání ptáváme na jméno pejska,

17.9.2019 v 23:21 | Karma: 19,55 | Přečteno: 410x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Asi toho má letos fakt hodně

Tedy Ježíšek. Přišlo mi v noci vnuknutí, že bych mu už měla pomoci zabalit dárky. Na rozdíl od loňska, kdy jsem dárky cpala těsně před Štědrým dnem do koupených vánočních taštiček, jsem to tentokrát vzala zgruntu.

8.12.2018 v 0:10 | Karma: 13,20 | Přečteno: 361x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Když krachne přátelství....

Inu, stalo se, co jsme ani jedna nejspíš neočekávaly a ani si to nepřály. Od prosince loňského roku jsme měly s Alenou u Čedoku zabeštelovanou dovolenou letos říjnu na Kypru.

14.11.2018 v 15:06 | Karma: 20,82 | Přečteno: 899x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x
Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Seznam rubrik