Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

U mě to nevoní

Skutečně, vůni vanilky, kakaa, pomerančové kůry, perníkového koření, byste v těchto dnech u mne doma nasávali marně.

To bude tím, že už druhým rokem vánoční cukroví nepeču. Více než dvě třetiny žen mne v tomto okamžiku zatratí. Ale vezměte si to, dámy: V pronajatém 1+1 jsem mimo jiné vyfasovala elektrickou troubu, která je na heslo, to mi bohužel domácí neprozradila. A v troubě jeden plech. Knoflíky na sporáku byly zaprasené, tak jsem je vypucovala odlakovačem. Tím jsem údaje na knoflících smázla a teď nevím, jestli peču na 100 nebo 200 stupňů, beru to od oka. S jedním plechem, který v troubě mám, se péci vánoční cukroví prostě vyrobit nedá a já nejsem ve svém věku ochotna kupovat další plechy.

V prosinci 1978 jsem se s tříměsíční dcerkou přistěhovala do rodiny mého manžela, takto do Komárna.. Tchyně (vynikající žena) plus dvě manželovy sestry.Musela jsem se předvést, aby věděly, jak se synovi a bratrovi povedlo. Napekla jsem cukroví, což na jižním Slovensku nebylo běžné. Velebily mne až do Tří králů, zvláště, když jsem konec roku završila chlebíčky.

Pak jsem samozřejmě pekla celý život, ale vždy v mezích, to jest, aby se to všechno snědlo během Vánoc a ještě sem tam něco zbylo na návštěvy.

Před dvěma lety jsem se vypjala a upekla slovenské págáčiky a kokosové zákusky, které svého času dělala nagymama, babička manžela .Loni to už bylo chudší,dostali jen vánočku. Letos mám v plánu švestkový koláč, pěkně posypaný mákem s moučkovým cukrem, švestky máme ze zahrady. A pagáčiky budou taky.

Mezi námi, ty děti (vnuci) si stejně jen zobnou, stejně tak jak dospělí, já to nemusím. Proto se se divím, kde všude možně čtu, jak každá pořádná máma nadělá patnáct druhů cukroví; nakonec to zbylé cukroví nacpe do mrazáku a vytáhne je na Velikonoce.

Tak nevím, jestli jsem nepořádná ženská, která nešílí (nebo raduje se) nad rozváleným těstem. Ty lepší berou do ruky vykrajovátko, honí z kuchyně děti, aby se nespálily o plechy, po večerech matlají dortíčly krémem, polévají je čokoládou; navrch oříšek. Umdlévají, ale taky se taky radují.Přeji jim to.

Já mezi ně nepatřím.

Autor: Jana Mrázková | čtvrtek 15.12.2016 22:18 | karma článku: 11,17 | přečteno: 208x
  • Další články autora

Jana Mrázková

Vystřílet nemocnici je zločin, stav vraha však chápu

K lékaři chodím jen v nejnutnějším případě (nechat si předepsat léky), Domácího lékaře nečtu, hrozilo by nebezpečí, že si člověk nalezne všechny choroby. O své zdraví se starám průběžně, Zdravou stravou, otužováním,

12.2.2020 v 22:10 | Karma: 28,50 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Zůstal jste svůj, aneb když (nejen) milenky pláčou

Běžná ranní radio kulisa, hráli Vaši písničku a najednou mne během ní zamrazilo. V to úterní ráno, když muž se ženou snídal, došla ona smutná zpráva. Dělovou ránu dal někdo jiný.

11.10.2019 v 15:08 | Karma: 13,73 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"Napište blog, paní Žolíková, máte skluz!"

Pravila paní Matesová, když jsme se ráno potkaly s našimi pejsky na špacíru. Tedy, ona se jmenuje jinak, a já taky nejsem Žolíková. Jenže to máme tak vymyšlené: My pejskaři se obvykle při prvním setkání ptáváme na jméno pejska,

17.9.2019 v 23:21 | Karma: 19,55 | Přečteno: 410x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Asi toho má letos fakt hodně

Tedy Ježíšek. Přišlo mi v noci vnuknutí, že bych mu už měla pomoci zabalit dárky. Na rozdíl od loňska, kdy jsem dárky cpala těsně před Štědrým dnem do koupených vánočních taštiček, jsem to tentokrát vzala zgruntu.

8.12.2018 v 0:10 | Karma: 13,20 | Přečteno: 361x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Když krachne přátelství....

Inu, stalo se, co jsme ani jedna nejspíš neočekávaly a ani si to nepřály. Od prosince loňského roku jsme měly s Alenou u Čedoku zabeštelovanou dovolenou letos říjnu na Kypru.

14.11.2018 v 15:06 | Karma: 20,82 | Přečteno: 899x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x
Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.

Seznam rubrik