Jana Mrázková

Dívám se kolem sebe, ale i zapátrám v bohaté paměti.
  • Počet článků 199
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 744x

Seznam rubrik

Jana Mrázková

"Napište blog, paní Žolíková, máte skluz!"

Pravila paní Matesová, když jsme se ráno potkaly s našimi pejsky na špacíru. Tedy, ona se jmenuje jinak, a já taky nejsem Žolíková. Jenže to máme tak vymyšlené: My pejskaři se obvykle při prvním setkání ptáváme na jméno pejska,

17.9.2019 v 23:21 | Karma: 19,55 | Přečteno: 410x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Charita, děkuji, už ne, ačkoliv....

Ano, to je ono, už pár /to je dva, nebo několik?/ měsíců se lehce potácím ve svém, finančním pnutí důchodkyně, která má srdce stejně široké jako boky, nicméně fakt omezené finanční možnosti.

3.9.2018 v 22:17 | Karma: 37,82 | Přečteno: 1965x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Jděte do háje s tím "Husákovo 3+1"

Cítím se zcela oprávněna vyjádřit se k tématu "Husákovo 3+1", neboť v r. 1980 jsem si zařizovala domácnost v podnikovém bytě na sídlišti Záhumenice v Bratislavě - Rači. Chtěla jsem to mít hezké,

29.8.2018 v 0:04 | Karma: 39,78 | Přečteno: 2465x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Nevím jak je mámě......II.

Tak jsme se dnes vydaly (mé dcery a já) za babičkou/maminkou do Rakovníka, do nemocnice. Přes Kralovice je objížďka, takže nám cesta z Plzně trvala hodinu a půl.

20.8.2018 v 18:58 | Karma: 20,14 | Přečteno: 687x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Nevím jak je mámě, protože neznám heslo

Obvykle se zde rozpovídám, dnes to bude stručné. (Hm, teď mi to při odesílání napsalo, že perex musí mít min 100 znaiů), snad se trefím.

19.8.2018 v 23:14 | Karma: 31,09 | Přečteno: 1184x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Jak si naplánovat doktora,

přesněji řečeno, návštěvu u lékaře. Neplánované přepadovky lékaře u mě nehrozí, protože nachlazení i případné chřipky léčím svépomocí. Jako důchodkyně nepotřebuji péenky pro zaměstnavatele. K zubaři chodím průběžně podle potřeby,

3.8.2018 v 19:20 | Karma: 17,32 | Přečteno: 561x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"To vám teda závidím, paní Mrázková!",

pravila dnes ráno sousedka, když jsem na dotaz ohledně mé dovolené odpověděla, že jedu v říjnu na Kypr. Za těch šest let, co tu bydlím, se jakž takž známe, prohodíme pár slov, celkem nic moc osobního.

29.7.2018 v 17:13 | Karma: 25,23 | Přečteno: 1014x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Ve čtvrtek v 16.00 hodin si pustím plyn

Mí věrní, chci věřit, že v tento okamžik budete v duchu se mnou. Těším se, dnes už přípravy vrcholí. Zítřejší dopoledne nějak přetrpím v očekávání hodiny H.

25.7.2018 v 20:53 | Karma: 17,40 | Přečteno: 1006x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Prý je to s elektřinou jako s Bohem

Totiž, že je nikdo neviděl, říkají. Někteří lidé tvrdí, že je Bůh opustil, nejspíš si tím omlouvají vlastní nezdary, neřku-li selhání. spíš nezažili situaci, kdy je opustila elektřina na dobu delší než nahození pojistek

14.2.2018 v 21:54 | Karma: 14,09 | Přečteno: 389x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"No, jestli bude sněhoz, pojedeme na Špičes, jinak čubas!"

Po šichtě na pokladně u Alberta jsem si venku sedla na lavičku, v tomto nehostinném počasí, a konečně si zapálila. Pro lidi spěchající do/z obchodu jsem byla za exota, zvláště, když vedle mne stál vozík naložený nákupem,

17.1.2018 v 22:56 | Karma: 23,22 | Přečteno: 988x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Mohli bysme se vzít

Cit pro český jazyk jí skoro obrátil žaludek naruby. Omlouvalo ho, že je Slovák a češtinou dobře nevládne. Ale nebyla tu ani ta potřebná láska, která by češtinu přenášela.

13.3.2017 v 22:54 | Karma: 17,03 | Přečteno: 517x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

"Babi, máš něco v kapse?"

I ten můj malý Jenda, neposeda jeden, zase mne dostal svou otázkou, kterou jsem nepředpokládala! Není divu, dnešní děti jsou mazané a buď jdou na věc zcela přímo nebo velice chytrou oklikou.

13.3.2017 v 18:57 | Karma: 18,38 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Bílá růže od snědého muže

Sedli jsme si s vnukem Jendou u nás na Lochotíně na lavici před výčepem Alkron (ne Alcron), jen, abychom si trošku odpočinuli. Okolo pusto prázdno, ještě není počasí na vysedávání venku u pivka.

9.3.2017 v 11:17 | Karma: 21,37 | Přečteno: 637x | Diskuse| Osobní

Jana Mrázková

Ježíšmarjá, dyť já jdu na červenou!

Ještě teď, po týdnu, je mi to z toho zle, ale i do smíchu. Stála jsem s pejskem na refýži, čekala, až nám padne zelená, než přejdeme silnici s dvěma pruhy na Klatovské od Borů, pozorovala naproti přicházející skupinu policistů.

2.3.2017 v 19:22 | Karma: 12,21 | Přečteno: 320x | Diskuse| Miniblogy

Jana Mrázková

Kos je vůl

Milovala jsem tuto soudničku Františka Němce, tuším jsem ji viděla i v televizním zpracování. Jenže tento můj kos, kámoš už víc než měsíc, je, jak je mu vlastní, velmi mazaný.

24.1.2017 v 19:09 | Karma: 16,35 | Přečteno: 399x | Diskuse| Karlovy Vary

Jana Mrázková

"Musím to hlídat!", a zasalutoval,

sice levou rukou, ten můj Jeník, jehož už příští rok čeká škola. Ale tentokrát u stromečku se choval jako správný chlap, dokonce hasič, protože, když se jeho táta po rozbalování dárků, chystal opět zapálit prskavky,

29.12.2016 v 22:01 | Karma: 12,37 | Přečteno: 162x | Diskuse| Miniblogy

Jana Mrázková

U mě to nevoní

Skutečně, vůni vanilky, kakaa, pomerančové kůry, perníkového koření, byste v těchto dnech u mne doma nasávali marně.

15.12.2016 v 22:18 | Karma: 11,17 | Přečteno: 208x | Diskuse| Miniblogy

Jana Mrázková

Jsem down a úplně blbá

To se tak stává, kolik lidí se takto cítí. Někdo občas, chvíli, někdo déle. Buď se z toho vyspí, potěší se s partnerem, jdou do baru nebo se nakopnou sportem. Pokud si ovšem ten blbý stav uvědomují a dokáží jej řešit.

26.11.2016 v 22:11 | Karma: 16,57 | Přečteno: 512x | Diskuse| Letní povídka

Jana Mrázková

"Z čeho je ten salát, paní, co je v něm?",

zeptal se mladý muž v montérkách dnes kolem jedenácté v obchodě, co se jmenuje podobně jako Norbert, v oddělení lahůdek, když si chtěl evidentně koupit něco ke svačině.

22.11.2016 v 17:33 | Karma: 29,32 | Přečteno: 1493x | Diskuse| Letní povídka

Jana Mrázková

"Io sono turistico",

řekla jsem nejspíš blbě italsky, když mne ty dvě osoby ženského pohlaví oslovily v parku. Užívala jsem si na lavičce říjnového sluníčka v malém sicilském městečku a netušila, že bych mohla někoho zajímat.

19.11.2016 v 20:56 | Karma: 25,20 | Přečteno: 721x | Diskuse| Letní povídka

Jana Mrázková

Co mají s tím RETRO?

Úmyslně píši 3. osobu množného čísla, protože s určitostí nevím, kdo ti ONI vlastně jsou. Snad nějaká skupina najednou chytrých lidí (bezpochyby v oblecích a kravatách), kteří přišli na super nápad, který nakupující lid vrátí

27.10.2016 v 17:37 | Karma: 18,29 | Přečteno: 637x | Diskuse| Letní povídka

Jana Mrázková

"Pani, nevíte kde je tady dneska nějaká hudba?"

pravil v ono nedělní ráno drobný mužíček, když předtím slušně pozdravil a věnoval i pohled mému pejskovi. Vídám ho tady, prochází se po Bolevci, celkem slušně oblečený, tu a tam nahlédne do kontejnerů, probere oděvy,

5.9.2016 v 17:35 | Karma: 20,73 | Přečteno: 336x | Diskuse| Letní povídka

Jana Mrázková

Vojna a porod

Tedy vojenská služba a porod. Stabilní témata jakéhokoliv spolčení po létech, kluků a holek ze střední, ale i setkání náhodných maníků okolo stolu v hospodě nebo žen na gynekologii.

22.8.2016 v 16:10 | Karma: 15,51 | Přečteno: 659x | Diskuse| Letní povídka

Jana Mrázková

"Mám v sobě dva psy,

jeden je dobrý a ten druhý zlý. Který ve mně zvítězí? Ten, kterého budu krmit". Toto moudro není ze mě, někde jsem se s ním setkala a trvalo mi dost dlouho, než jsem jej pochopila.

27.7.2016 v 18:08 | Karma: 14,74 | Přečteno: 256x | Diskuse| Letní povídka

Jana Mrázková

"Vona eště žije?",

pravila ta bodrá paní v obchůdku přilepeném k naší poště, kde prodává známky, papírnické zboží, kalendáře, noviny a časáky, bez kterých prostě každá ženská nemůže existovat, když má při kafíčku chvilku pro sebe. Ona se pořád směje

15.7.2016 v 22:18 | Karma: 17,90 | Přečteno: 698x | Diskuse| Letní povídka